Back

we+Startup Poland

Identyfikacja wizualna dla think-tanku technologicznego reprezentującego polskie start-upy i łączącego je z inwestorami i klientami.

Brief

Startup Poland miało ambitne aspiracje dotyczące swojej marki. Byli sfrustrowani identyfikacją wizualną, która wydawała się nijaka i niespójna. Zainspirowani liderami myśli, takimi jak TED, chcieli stworzyć identyfikację, która przemówi do świadomej estetycznie społeczności start-upowej, przemysłu i administracji publicznej. Ich publikacje miały być pięknie zaprezentowane. Jak sami określili w briefie: „chcemy móc wieszać okładki na ścianach jak plakaty – z dumą”. Aby to osiągnąć, zaczęliśmy od pytania: co, jeśli sekret pięknego, spójnego konceptu projektowego tkwi w ograniczeniu środków komunikacji?

Rozwiązanie

Chcieliśmy, by nasz pomysł był silny, unikalny i łatwo się skalował. Jego sercem uczyniliśmy koło. Sferyczna komórka to nowe życie, krąg to symbol społeczności – takie skojarzenia idealnie pasują do świata start-upów.

Z naszego doświadczenia wynika, że ścisłe ograniczenia mogą wyzwolić kreatywność. Jak widać po różnorodności projektów okładek, które stworzyliśmy w ramach projektu, motyw koła stał się inspiracją dla całego wachlarza pomysłów. Zmusił nas do szukania prostych, mocnych metafor i narzucił spójny charakter wszystkim elementom marki.

Kolorystyka

Żywa, ale harmonijna paleta szlachetnych kolorów tworzy wizualną równowagę, z okazjonalnymi akcentami kolorystycznymi dla kontrastu. Kolor może również sprawić, że logotyp staje się bardziej dynamiczny lub subtelny, w zależności od odbiorcy 
i sytuacji.

Publikacje:

Dla różnych tematów związanych ze społecznością start-upową zaprojektowaliśmy okładki, każdą opartą na odrębnym pomyśle, ale połączone spójnym i rozpoznawalnym stylem. Wykorzystaliśmy motyw koła w każdej tematyce, od big data po hydroenergetykę i AI.