we+MindJazz
Mieliśmy przyjemność zaprojektować identyfikację graficzną i wygląd aplikacji MindJazz, będącej narzędziem samopomocy dla młodzieży zmagającej się z problematyką OCD. Kluczową część prac stanowił etap strategiczny, podczas którego wypracowaliśmy unikalne wizualnie podejście trafiające w oczekiwania i preferencje grupy docelowej.
Co to jest OCD?
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, zwane też nerwicą natręctw (ang. Obssesive-Compulsive Disorder, OCD) to potrzeba wykonywania powtarzalnych czynności czy rytuałów, takich jak mycie rąk czy sprawdzanie zamknięcia drzwi, z częstotliwością, która zaburza normalne funkcjonowanie i skutecznie odbiera radość z życia. Problem ten według niektórych szacunków dotyczy nawet jednej na czterdzieści osób.
MindJazz Pomocna dłoń w walce z OCD
MindJazz to innowacyjna aplikacja, która wspomaga w uwalnianiu się od nawyków OCD. Jej pomysłodawca i właściciel startupu Ireneusz Budzisz we współpracy z zespołem profesjonalnych terapeutów i w oparciu o najlepszą dostępną naukową wiedzę (w tym o złoty kanon w walce z OCD – terapię ERP) stworzył specjalnie zaprojektowane ćwiczenia wspierające psychoterapię, z wbudowanym asystentem 24/7 oraz możliwością kontaktu na żywo z terapeutą.
Wyjątkowość podejścia
Docelowym odbiorcą MindJazz są osoby młode, świetnie odnajdujące się w mediach społecznościowych i aplikacjach mobilnych. Nie chcieliśmy tworzyć kolejnej nudnej aplikacji, która nie rezonowałaby z młodym pokoleniem.
Unique
& jazzy style!
By docelowy odbiorca zaakceptował markę, zastosowaliśmy kolorystykę emanującą optymizmem – współczesną, dynamiczną, landrynkową. Żywe barwy reprezentują różnorodność, kreatywność i ruch, doskonale oddając energię odbiorców aplikacji. Całość promieniuje energią, dzięki zastosowaniu intensywnych i beztroskich kolorów. Razem z dynamiczym logotypem tworzy estetykę, której celem jest zainicjowanie pozytywnych emocji u każdego, kto zetknie się z MindJazz.
Specjalny
charakter marki
MindJazz nie jest tylko marką produktową czy usługową, ale sojusznikiem w walce z OCD. Jest też punktem wyjścia do tworzenia szerszej internetowej społeczności osób doświadczających OCD – miejsca wsparcia i wzajemnej inspiracji.
Dzięki charakterystycznej identyfikacji wizualnej widoczność marki w social mediach może być bardzo wysoka. Aktywność w różnych kanałach społecznościowych pozwoli na dotarcie do szerokiego audytorium, podkreślając znaczenie rozmowy na temat zdrowia psychicznego.
Jazzy
brand hero
Na potrzeby aplikacji stworzyliśmy postać o kreskówkowym charakterze – dłoń, uosobienie pomocy. Dzięki temu w łatwy sposób mogliśmy pokazać różne gesty (jak klaskanie, kciuk w górę czy znak zwycięstwa), które wszyscy momentalnie rozpoznają.
Postanowiliśmy również stworzyć szereg krótkich animacji, które mają pocieszać, chwalić, rozśmieszać czy zagrzewać do dalszej pracy.
Przekuć wstydliwy
problem w dumę
pracy nad sobą
Przyjazny charakter aplikacji i jej bezpretensjonalna oprawa graficzna mają budować więź z użytkownikiem i pomagać mu w zmianie nastawienia do problemu, dzięki której pokona wstyd i zacznie czuć dumę z kolejnych kroków w opanowaniu choroby.
Zawszę
pod ręką
Poza podstawową platformą (smartfon), ekrany aplikacji zostały dostosowane do Apple Watch, a sama aplikacja będzie dostępna również w wersji tabletowej i przeglądarkowej.