Wstecz

we+Atlas ArenA Amsterdam

Mieliśmy za zadanie stworzenie identyfikacji wizualnej obejmującej wszystkie elementy funkcjonujące na kampusie holenderskiego kompleksu biurowego Atlas ArenA Amsterdam: oznaczenia budynków, terenu, udogodnień i usług, hotspotów. Do tego dochodziły wszystkie formy komunikacji, od newslettera, przez social media, po stronę internetową. Identyfikacja musiała też być łatwo skalowalna i obejmować potencjalne czy przyszłe rozwiązania. Do tego nie wystarczyłby zwykły logotyp i przypisany font.

Atlas ArenA Amsterdam

Po wstępnych burzach mózgów i warsztatach zidentyfikowaliśmy kluczowe filary nowej marki AAA: żywiołowość, przyjazność. Profesjonalne, lecz zarazem zrelaksowane podejście. Kluczowym założeniem było uchwycenie esencji idealnego miejsca pracy: dobrze utrzymanego i profesjonalnego, ale także radosnego i przyjemnego. Aby to osiągnąć, wypracowaliśmy kilka odrębnych elementów języka wizualnego, które razem złożyły się w wizualne DNA kompleksu.

Mając na uwadze czytelność, wybraliśmy przyjazny, solidny krój pisma Nexa i wzbogaciliśmy go o kilka dodatkowych ręcznie rysowanych liter, by dodać mu osobowości i charakteru. Aby uniknąć nudnych prostokątnych boksów, zaprojektowaliśmy szereg tak zwanych zdrapek, służących zarówno jako ramki dla zdjęć, jak i elementy graficzne. Ustaliliśmy zasady dotyczące zdjęć – miały przedstawiać kampus i jego bywalców w zabawny, wciągający i współczesny sposób.

Opracowaliśmy dedykowaną paletę kolorów, bazującą na harmonijnym połączeniu butelkowej zieleni z miodowo-żółtą barwą. Stworzyliśmy liczne ikony. Ustaliliśmy również wesoły i nieformalny ton głosu dla komunikacji.

Logotypy i „funky letters”

Stworzyliśmy ponad trzydzieści logotypów dla różnych budynków, udogodnień i usług występujących w kompleksie Atlas ArenA Amsterdam. Każdy z nich jest natychmiast rozpoznawalny jako członek rodziny marki, dzięki ujednoliconej typografii i kolorystyce oraz zastosowaniu tzw. „funky letters” – unikatowych zapętlonych kształtów zastępujących poszczególne litery w logotypie. W każdym logotypie zawsze znajduje się co najmniej jedna taka litera. Są dziwaczne, zabawne i wesołe. Wprowadzają osobowość. A co najważniejsze z punktu widzenia projektowania, ujednolicają tożsamość i sprawiają, że jest skalowalna i gotowa do wielu przyszłych zastosowań. Dzięki nim branding jest natychmiast rozpoznawalny i odróżnia się od innych.

Kolorystyka

Paleta kolorów Atlas ArenA Amsterdam została podzielona na dwie części. Kolory bazowe, zielony Bottle Green i miodowożółty Honey Yellow (z jasnym beżem służącym jako tło) musiały być mocne i zauważalne, ponieważ są używane do oznakowania i głównej komunikacji marki. Trzy dodatkowe kolory, każdy przypisany do jednego z segmentów marki (Community, Convenience, Working – Społeczność, Wygoda i Praca), są ziemiste, spokojne i wyciszone. Współczesne i inspirowane naturą.

Markę Atlas ArenA Amsterdam tworzą trzy obszary: Working (Praca), Convenience (Wygoda) oraz Community (Społeczność).

Realizacje

Poniżej przedstawiamy kilka różnych zastosowań marki w działaniu: komplimentkę z wykrojnikiem w kształcie zdrapki, plakaty zapraszające na na wydarzenia, torbę płócienną, strony z obszernej księgi marki, ulotkę reklamową i przykładową animację.

Social media

Przekaz kierowany przez media społecznościowe odzwierciedla zasady brandingu: jest radosny i profesjonalny, pełen zdrapek i ikon.

Narrowcasting

Przykładem rozwiązania nieprzewidzianego na etapie projektowania identyfikacji jest narrowcasting – system wewnętrznej komunikacji na ekranach rozmieszczonych w budynkach. Pokazuje to, jak łatwo można skalować pierwotne rozwiązania na nowe media i zastosowania.

Strona www

Głównym hubem informacyjnym Atlas ArenA Amsterdam jest zaprojektowana przez nas strona internetowa. Znajdują się na niej najświeższe wiadomości, informacje o wydarzeniach oraz opisy budynków, usług i ułatwień.